3ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΛΑΙΟΥ ΦΑΛΗΡΟΥ

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο

 

ΘΕΜΑΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

 

Προσέλευση

 

¨      Το Λύκειό μας αρχίζει τη λειτουργία του για όλες τις τάξεις του στις 08:15 π.μ με σύνταξη και προσευχή και συμπληρώνει τις 7 ώρες λειτουργίας του στις 14.05 μ.μ.

 

¨      Η πόρτα του σχολείου κλειδώνει αμέσως μόλις χτυπήσει το κουδούνι. Σε περίπτωση μη έγκαιρης προσέλευσης, οι μαθητές δεν επιχειρούν με οποιοδήποτε τρόπο την είσοδό τους. Όταν η πόρτα ανοίξει γίνονται δεκτοί μόνο μετά από σχετική έγγραφη άδεια της Διευθύντριας του σχολείου ή του νόμιμου αναπληρωτή της.

 

¨      Ο μαθητής που προσέρχεται με καθυστέρηση μετά από την έναρξη του μαθήματος και την είσοδο του καθηγητή στην αίθουσα, θεωρείται οπωσδήποτε απών και του καταχωρείται απουσία. Μπορεί όμως να γίνει δεκτός στην αίθουσα, για να παρακολουθήσει το μάθημα κατά την κρίση του διδάσκοντος.

 

¨      Κατά τη διάρκεια της πρωινής προσέλευσης καθώς και κατά την αναχώρηση και για λόγους ασφαλείας οι μαθητές δεν επιτρέπεται να μένουν συγκεντρωμένοι στο πάρκο ή έξω από την είσοδο του σχολείου.

 

¨      Επίσης δεν επιτρέπεται το παρκάρισμα αυτοκινήτων ή μοτοποδηλάτων μπροστά στην είσοδο του σχολείου για να αποφευχθούν οι κίνδυνοι σε πιθανή εκκένωση του σχολείου π.χ. σε περίπτωση σεισμού.

 

¨      Μετά την πρωινή συγκέντρωση οι πόρτες του προαυλίου κλείνουν και η έξοδος των μαθητών απαγορεύεται αυστηρά.

 

 

 

Παραμονή στο σχολικό χώρο

 

¨      Οποιοσδήποτε δεν ανήκει στη σχολική κοινότητα του Λυκείου δεν έχει δικαίωμα εισόδου και παραμονής στο χώρο του σχολείου. Οι επισκέπτες (γονείς, προμηθευτές κλπ) πρέπει να απευθύνονται αποκλειστικά στη διευθύντρια ή στον εφημερεύοντα καθηγητή.

 

¨      Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών στο χώρο του γραφείου των καθηγητών χωρίς πρόσκληση των ίδιων των καθηγητών.

 

¨      Στο διάλειμμα όλοι οι μαθητές οφείλουν να βγαίνουν στην αυλή του σχολείου. Η παραμονή τους στις τάξεις δικαιολογείται μόνο όταν είναι ασθενείς και πάρουν άδεια από τον εφημερεύοντα καθηγητή.

 

Απουσία καθηγητή – κενό

 

¨      Όταν σε έκτακτες περιπτώσεις δεν γίνεται μάθημα σε κάποιο τμήμα λόγω της απουσίας του καθηγητή ή για άλλο λόγο, οι μαθητές δεν πρέπει να ενοχλούν τους συμμαθητές τους και τους καθηγητές που διδάσκουν. Ο πρόεδρος του τμήματος απευθύνεται στον εφημερεύοντα καθηγητή ή στη διευθύντρια οι οποίοι φροντίζουν να τους απασχολήσουν δημιουργικά στην τάξη, ή όπου αλλού κρίνουν σκόπιμο.

 

Έντυπα – Διαφημίσεις

 

¨      Απαγορεύεται η κυκλοφορία εντύπων στο χώρο του Σχολείου εκτός των εγκεκριμένων από το ΥΠΕΠΘ, όπως και η εμπορία και διαφήμιση οποιουδήποτε προϊόντος. Για την ανάρτηση αφισών ή άλλου υλικού στους χώρους του σχολείου οι μαθητές πρέπει να απευθύνονται στο Σύλλογο των καθηγητών και στη διευθύντρια.


 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο

 

Αγωγή και συμπεριφορά μαθητών

 

¨      Έρχομαι στο σχολείο περιποιημένος και καθαρός/ή.

 

¨      Η ώρα του σχολείου ξεκινά από τη στιγμή που εισέρχομαι σε αυτό το πρωί και τελειώνει όταν αναχωρώ το μεσημέρι. Τόσο στο σχολείου όσο και έξω από αυτό φέρομαι πάντα με ευγένεια και σεβασμό.

 

¨      Δεν καταστρέφω το σχολείο και τον εξοπλισμό του. Σε περίπτωση πρόκλησης ζημίας από εμένα, είμαι υποχρεωμένος να την αποκαταστήσω αμέσως.

 

¨      Η εμφάνισή μου αρμόζει στη μαθητική μου ιδιότητα. Η αμφίεση δεν πρέπει να προκαλεί το κοινό αίσθημα των καθηγητών και των συμμαθητών μου. Το σχολείο είναι χώρος πνευματικής καλλιέργειας και όχι επίδειξης της ενδυμασίας μου.

 

¨      Συμμετέχω ενεργά στις εκδηλώσεις του σχολείου (εκδρομές, μαθητικές παρελάσεις, σχολικές γιορτές κλπ) και γενικά σε κάθε δραστηριότητα του Σχολείου.

 

¨      Πρέπει να αποφεύγω τις διενέξεις με τους συμμαθητές μου και να λύνω τις οποιεσδήποτε διαφορές μου με τον διάλογο.

 

¨      Δεν ασχημονώ, δεν βωμολοχώ και δεν χειροδικώ.

 

¨      Για οποιοδήποτε πρόβλημα που δεν μπορώ να αντιμετωπίσω καταφεύγω στον εφημερεύοντα καθηγητή, στον υπεύθυνο τμήματος καθηγητή ή τέλος στη διευθύντρια.

 

Ασφάλεια και υγιεινή

                                                                                  

¨      Δεν φέρνω στο σχολείο το κινητό μου τηλέφωνο. Αν το ξεχάσω το απενεργοποιώ το πρωί μόλις μπω στην αυλή του σχολείου. Η χρήση του κινητού μπορεί να επιβαρύνει την υγεία μου και να παραβιάσει τα ατομικά δικαιώματα των άλλων. Σε περίπτωση ανυπακοής υφίσταμαι τις προβλεπόμενες κυρώσεις.

 

¨      Το κάπνισμα ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ στο σχολικό χώρο.

 

¨      Χρησιμοποιώ τους κοινόχρηστους χώρους προσεκτικά και πολιτισμένα.

 

¨      Διατηρώ την καθαριότητα μέσα και έξω από το κτίριο, και ρίχνω τα απορρίμματα στους ειδικούς κάδους και τα καλάθια που βρίσκονται στο κτίριο και στο προαύλιο.

 

¨      Δε γράφω στα θρανία και στους τοίχους και δεν παίζω μπάλα στις αίθουσες και στους διαδρόμους κατά την ώρα των διαλλειμάτων.

 

¨      Ποτέ και για κανένα λόγο δεν βγαίνω στο δρόμο χωρίς την άδεια του εφημερεύοντος καθηγητή και της διευθύντριας.

 

¨      Παραμένω στο χώρο του σχολείου μέχρι τη λήξη των μαθημάτων.

 

Στο μάθημα

 

¨  Μπαίνω στην αίθουσα μόλις χτυπήσει το κουδούνι και περιμένω την έναρξη του μαθήματος καθισμένος στο θρανίο μου. Αν εχω γυμναστική ή εργαστηριακό μάθημα περιμένω στο γυμναστήριο ή στο αντίστοιχο εργαστήριο.

 

¨      Φέρνω πάντα τα βιβλία και τα τετράδιά μου στο μάθημα.

 

¨      Διαβάζω καθημερινά στο σπίτι και έρχομαι προετοιμασμένος/η.

 

¨      Είμαι πειθαρχημένος στην τάξη και παρακολουθώ τον καθηγητή με προσοχή χωρίς να ενοχλώ τους συμμαθητές μου. Είμαι ευγενικός με όλους. Δεν εγκαταλείπω την διδασκαλία παρά μόνο με άδεια του καθηγητή και της διευθύντριας.

 

¨      Δεν διακόπτω το μάθημα χωρίς την άδεια του καθηγητή μου. Σηκώνω το χέρι μου και περιμένω την άδεια του καθηγητή μου για να μιλήσω.

 

¨      Όταν δεν καταλαβαίνω κάτι ρωτώ τον καθηγητή μου. Δεν ντρέπομαι και δε φοβάμαι τι θα πουν οι συμμαθητές μου.


 

 

Απουσίες

 

¨      Δεν κάνω αδικαιολόγητες απουσίες. Με 50 και άνω αδικαιολόγητες απουσίες είμαι υποχρεωμένος να επαναλάβω την τάξη.

 

¨      Αν αρρωστήσω και το σύνολο των απουσιών μου ξεπεράσει τις 114 αποκλείομαι από τις εξετάσεις του Ιουνίου, όταν ο μέσος όρος βαθμολογίας μου δεν υπερβαίνει το 15.

 

¨      Σε περίπτωση δικαιολογημένης απουσίας μου, τις δικαιολογώ αμέσως μετά την επιστροφή μου και ποτέ μετά από 10 ημέρες.

 

¨      Γνωρίζω ότι οι γονείς μου ενημερώνονται αν υπερβώ τις 24 απουσίες με επιστολή του υπεύθυνου καθηγητή του τμήματος που φέρει αριθμό πρωτοκόλλου.

 

Δικαιώματα

 

Ζητώ από τους καθηγητές μου

 

¨      Να σέβονται την προσωπικότητά μου

 

¨      Να μην κάνουν διακρίσεις σε βάρος μου

 

¨      Να με αντιμετωπίζουν με επιείκεια και κατανόηση

 

¨      Θέλω να λαμβάνεται υπόψη η γνώμη μου, ιδίως όταν διατυπώνεται ύστερα από διάλογο μέσα στις μαθητικές κοινότητες.

 

Κυρώσεις – ποινές

 

¨      Όταν δε συμμορφώνομαι με τις υποδείξεις των καθηγητών μου και τους κανόνες του σχολείου, θα υποστώ τις κυρώσεις. Αυτές μπορεί να είναι η απλή παρατήρηση, η ωριαία αποβολή, η αποβολή από μία μέχρι πέντε ημέρες μέχρι και η οριστική απομάκρυνσή μου από το σχολείο.


 

 

¨      Όταν τιμωρούμαι με ωριαία αποβολή από το μάθημα, παραμένω στο σχολείο και απασχολούμε σύμφωνα με τις οδηγίες της διευθύντριας ή άλλου εκπαιδευτικού.

 

¨      Γνωρίζω ότι για κάθε ποινή μου ο Σύλλογος των καθηγητών και η διευθύντρια ενημερώνουν το βιβλίο επιβολής κυρώσεων (ποινολόγιο). Οι εγγραφές μου εκεί μπορούν να επηρεάσουν το χαρακτηρισμό της διαγωγής μου.

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο

 

Καθήκοντα επιμελητών

 

¨      Ο υπεύθυνος τμήματος ορίζει δύο επιμελητές ανά εβδομάδα με αλφαβητική σειρά.

 

¨      Οι επιμελητές οφείλουν να παραμένουν κατά τα διαλείμματα στην τάξη και να μην επιτρέπουν την είσοδο σε κανένα. Είναι υπεύθυνοι για οποιαδήποτε ζημιά στην αίθουσα.

 

¨      Είναι υπεύθυνοι για τη διατήρηση της καθαριότητας στην αίθουσα του αντίστοιχου τμήματος.

 

¨      Φροντίζουν για το καθάρισμα του πίνακα κατά τη διάρκεια του διαλείμματος. Φροντίζουν επίσης για την ύπαρξη εποπτικών μέσων, κιμωλίας, σπόγγου και καλαθιού απορριμμάτων στην τάξη.

 

¨      Αναφέρουν οποιαδήποτε φθορά, είτε προέρχεται από μαθητές του σχολείου είτε από οποιονδήποτε άλλο.

 

¨      Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος φροντίζουν για τον αερισμό της αίθουσας ανοίγοντας τα παράθυρα και ζητώντας από τους συμμαθητές τους να εκκενώσουν την αίθουσα. Εάν οι συμμαθητές τους δεν ανταποκρίνονται στις υποδείξεις τους, το αναφέρουν στον εφημερεύοντα καθηγητή.


 

 

¨      Μετά από το τελευταίο μάθημα της ημέρας εξέρχονται τελευταίοι από την αίθουσα, αφού πρώτα εξετάσουν προσεκτικά την κατάσταση που βρίσκεται και κλείσουν τα παράθυρα, τα φώτα και τους ανεμιστήρες.

 

Καθήκοντα απουσιολόγων

 

¨      Οι απουσιολόγοι του τμήματος ορίζονται από τον υπεύθυνο καθηγητή κάθε τμήματος με βάση της βαθμολογία τους κατά τη διάρκεια του προηγούμενου σχολικού έτους (ένας τακτικός και ένας αναπληρωματικός).

 

¨      Παραλαμβάνουν το απουσιολόγιο και το βιβλίο ύλης αμέσως μετά την προσευχή από τη Γραμματεία του σχολείου.

 

¨      Στην αρχή κάθε διδακτικής ώρας βάζουν απουσίες στους απόντες συμμαθητές και, αν κάνουν κάποιο λάθος, δεν χρησιμοποιούν μπλάνκο, απλά διαγράφουν και ζητούν από τον καθηγητή να υπογράψει στο σημείο της διαγραφής.

 

¨      Στο τέλος του μαθήματος ζητούν από τον καθηγητή κάθε διδακτικής ώρας να ελέγξει και να υπογράψει το απουσιολόγιο.

 

¨      Οι απουσιολόγοι φτιάχνουν το διάγραμμα της αίθουσας με τη συγκεκριμένη θέση κάθε μαθητή. Αλλαγή θέσης γίνεται μόνο από τον υπεύθυνο καθηγητή της κάθε τάξης. Το διάγραμμα τοποθετείται στον πίνακα ανακοινώσεων του τμήματος.

 

¨      Κατά τη διάρκεια του ωραρίου λειτουργίας του σχολείου είναι υπεύθυνοι για τη φύλαξη και διατήρηση σε άριστη κατάσταση του απουσιολογίου.

 

¨      Μετά τη λήξη του ωραρίου τοποθετούν το απουσιολόγιο και το βιβλίο ύλης στη θέση τους για φύλαξη, αφού κόψουν το φύλλο της ημέρας και το τοποθετήσουν στον αντίστοιχο φάκελο.

 

¨      Ο απουσιολόγος ελέγχεται από τον καθηγητή, τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος και τη διευθύντρια.


 

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4ο

 

Εξωδιδακτικές δραστηριότητες και σχολική ζωή

 

¨      Το σχολείο θεωρεί τη συμμετοχή των μαθητών στις σχολικές δραστηριότητες (παρελάσεις, σχολικοί εορτασμοί, περίπατοι, εκδρομές) ως υποχρέωσή τους. Οι συνθήκες πρέπει να είναι τέτοιες ώστε ο μαθητής να χαίρεται και να θεωρεί τιμή του τη συμμετοχή σ’ αυτές.

 

¨      Τόσο οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, όπως είναι οι σχολικές, οι εθνικές και οι θρησκευτικές γιορτές, όσο και οι άλλες καινοτόμες δράσεις όπως η περιβαλλοντική εκπαίδευση, οι πολιτιστικές δραστηριότητες κλπ, πρέπει να γίνονται με πρωτοβουλίες και ιδέες των ίδιων των μαθητών.

 

¨       Η συμμετοχή των μαθητών σε σχολικές δραστηριότητες καθώς και η συμπεριφορά τους στη σχολική ζωή λαμβάνεται σοβαρά υπόψη για την επιλογή τους όταν πραγματοποιούνται πολυήμερες σχολικές εκδρομές.

 

¨      Για την ποιότητα της σχολικής ζωής απαραίτητη είναι η συμμετοχή όλων των μαθητών. Στο σχολείο πρέπει να επικρατεί κλίμα ελευθερίας, δημοκρατίας και πολιτισμού.

 

¨      Οι μαθητικές κοινότητες είναι ελεύθερες να οργανώνουν εκδηλώσεις και να παίρνουν πρωτοβουλίες για θέματα που τους αφορούν σε συνεννόηση με τους καθηγητές τους.

 


 

 

 

Αγαπητοί μαθητές

 

·        Βρισκόμαστε σ’ αυτόν το χώρο για να σας προσφέρουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε με τις γνώσεις και τις εμπειρίες μας. Η δική σας πρόοδος και επιτυχία δίνει και σε μας χαρά και ικανοποίηση.

 

·        Για να λειτουργήσει το σχολείο μας αποδοτικά, πρέπει ο καθένας μας να ξέρει τις υποχρεώσεις του αλλά και τα δικαιώματά του. Πρέπει να μάθουμε να δείχνουμε σεβασμό στην προσωπικότητα του άλλου, να μην καταπατούμε τα δικαιώματά του και να τον αντιμετωπίζουμε με κατανόηση και αγάπη.

 

·        Με τον κανονισμό λειτουργίας που συντάξαμε μαζί, πιστεύουμε ότι οι σχέσεις μας θα είναι πλέον πιο ξεκάθαρες, θα μειώσουν τις εντάσεις στο σχολείου και οι στόχοι που θα θέτουμε θα μπορούν σε μεγάλο βαθμό να πραγματοποιούνται.

 

·        Ο κανονισμός μας – που θα τηρείται από όλους – θα είναι το όπλο μας για την κατάκτηση της γνώσης και της πραγματικής ελευθερίας. Η τήρηση των κανόνων μπορεί καμιά φορά να μας φέρνει μια μικρή στενοχώρια, στο τέλος όμως μας γεμίζει με δύναμη και αυτοπεποίθηση. Μας κάνει να πατάμε στα πόδια μας γερά και να κερδίζουμε τη συμπάθεια και την αγάπη των συνανθρώπων μας.

 

·        Η νεανική ορμή και επαναστατικότητα που είναι τα χαρακτηριστικά της ηλικίας σας αν συνοδεύονται από ευγένεια και πολιτισμό σίγουρα θα μας οδηγήσουν σε ένα καλύτερο κόσμο.

 

·        Το Σχολείο είναι χώρος : αγωγής, μάθησης, δημιουργίας, πολιτισμού και ελευθερίας.

 

·        Θέλουμε το σχολείο μας να έχει χαρούμενους δασκάλους και ευτυχισμένα παιδιά.

 

Η Διευθύντρια και οι καθηγητές σας